lead-magnet

Co to jest lead magnet i jak pomaga zdobywać klientów?

Jedną z kluczowych kwestii w biznesie online jest skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta. Niezależnie od tego, co sprzedajesz, potrzebne Ci będzie coś, co sprawi, że Przekonasz Klienta do zakupu Twojego kursu lub e-booka, zapisu na listę mailingową, czy umówienia się na płatną konsultację. Tym czymś jest lead magnet.

Lubisz dostawać prezenty? Myślę, że te dopasowane do naszych potrzeb lubi dostawać każdy z nas. A pamiętasz, swoje wątpliwości, gdy wchodząc na stronę nieznanej Tobie firmy, zastanawiałeś się, czy na pewno zakupić ich produkt lub usługę. Czy wydać konkretne pieniądze? Zapisując się na listę mailingową, na pewno poczułeś się lepiej, dostając coś w zamian. W końcu przekazujesz swój adres e-mail. W tych i wielu innych sytuacjach mogą się znaleźć również Twoi potencjalni klienci, którzy akurat natknęli się na Twój formularz zapisu. Co robisz, aby zyskać ich uwagę, sympatię, większe zaufanie? Dajesz im prezent, których jest lead magnet.

FREEBIE – BRIBE 🙂

Lead magnet (również Freebee – ang. darmowy lub  Bribe – ang. łapówka)  to nic innego, jak jedno z narzędzi marketingowych, darmowy materiał, który udostępniany jest w zamian za pożądaną akcję, którą może być np. zapis do newslettera,  pozyskanie danych kontaktowych za pomocą kampanii Lead Ads na Facebooku itp. Technika lead magnetu działa na zasadzie wymiany, ponieważ każda ze stron otrzymuje coś od drugiej.

Lead magnet jest również nieodłączną częścią generowania leadów, czyli kontaktów do osób, które w przyszłości mogą zostać Twoimi klientami. Jest to również główny cel istnienia lead magnetu.

Lead magnety mogą przybrać najróżniejszą formę. Najczęściej jest to darmowa treść do pobrania w postaci np. krótkiego poradnika, e-booka, checklisty itp. Lead magnetem może być też video z poradami, gotowy szablon graficzny lub zestaw arkuszy w Excelu. Mogłabym wymieniać bez końca, bo podczas tworzenia freebee ogranicza nas tylko nasza kreatywność i wyobraźnia.

LEAD MAGNET IDEALNY

Lead magnet, aby działał jak najlepiej, od początku do końca powinien być dobrze przemyślany. Poniżej podzielę się z Tobą kilkoma istotny elementami, które dobry lead magnet powinien posiadać.

1. Przedstawia Cię jako eksperta

Treść lead magnetu powinna być dopasowana do tego, czym się zajmujesz. Jeżeli posiadasz różne produkty lub usługi możesz pomyśleć o stworzeniu kilku lead magnetów. Na przykład, jeżeli prowadzisz sklep online z wyrobami z filcu i masz bloga, na stronie głównej możesz stworzyć zapis do newslettera z kodem rabatowym, a w zakładce blog udostępnić formularz zapisu z pobraniem darmowego poradnika, o tym, jak zadbać o filcowe produkty.

2. Rozwiązuje prawdziwy problem

Lead magnet musi być również dopasowany do Twojej grupy docelowej, czyli Twojego idealnego klienta. Uwzględnij jego potrzeby, zidentyfikuj problem, z którym, się zmaga i przedstaw jego rozwiązanie w lead magnecie.

3. Przekazuje konkretną treść, która rozbudza chęć na więcej

W lead magnecie nie ma miejsca na lanie wody i na ogólne potraktowanie problemu. Treść ma być samym mięchem na wysokim poziomie, ma być też ciekawa dla odbiorcy. Im konkretnej podejdziesz do tematu, tym lepiej będzie konwertować lead magnet. Poza tym taką treścią sprawisz, że odbiorca będzie chciał więcej i więcej.

4. Przekazuje wiedzę, którą można wdrożyć szybko lub natychmiast

Nie lubimy, gdy jesteśmy zmuszeni długo czekać na rozwiązanie swojego problemu lub nie możemy szybko zastosować zdobytej wiedzy w praktyce. Oprócz tego, że lead magnet ma być ciekawy, wartościowy i konkretny, to konieczne jest, aby wiedza w nim zawarta, była łatwa do wdrożenia w praktyce.

5. Można go mieć natychmiast

Bardzo ważne jest, aby zaraz po zapisie na listę mailingową lead magnet dotarł do osoby, która się zapisała. Nie ma nic gorszego niż spóźniony prezent. Dlatego przed uruchomieniem zapisu z lead magnetem, koniecznie przetestuj czy wysyła się on poprawnie i na czas. Najlepiej, aby można było go pobrać dosłownie jednym kliknięciem, zaraz po zapisie na listę subskrybentów. W świecie online lubimy, gdy coś dzieje się natychmiast i w tej sekundzie.

INSPIRUJĄCE PRZYKŁADY LEAD MAGNETÓW

Poniżej załączam moje subiektywne zestawienie lead magnetów, które spełniają wszystkie poniższe warunki i mogą być dla Ciebie inspiracją.

Lead magnet w postaci zestawu 23 kalkulatorów Excel, zastosowany w zapisie do newslettera w wyskakującym pop-upie na stronie Michała Szafrańskiego https://jakoszczedzacpieniadze.pl/

https://jakoszczedzacpieniadze.pl/

Zauważ, że ten sam lead magnet można pobrać w zapisie do newslettera umieszczonym w prawej kolumnie na głównej stronie.

Lead Magnet „33 pomysły na teksty blogowe” od Oli Gościniak z https://olagosciniak.pl/. Klikając „Pobieram prezent” na stronie głównej jesteś przenoszony na stronę zapisu do newslettera.

https://olagosciniak.pl/

Jeden z lead magnetów Magdy Bek dostępnych w jej zakładce „Pobierz Materiały” na stronie http://www.magdabek.pl/. Przykład zastosowania kilku lead magnetów, skierowanych do różnych odbiorców w ramach jednej marki.

I na koniec lead magnet w postaci poradnika „5 kroków do bezpiecznej strony internetowej” marki Bettercreative, którą współtworzę wraz z mężem. W ramach naszej działalności zajmujemy się wsparciem technicznym i opieką nad stronami www, sklepami online i blogami. Poza tym doradzamy w sprawach bezpieczeństwa stron internetowych. Poradnik można pobrać na stronie https://bettercreative.pl/opieka/

https://bettercreative.pl/opieka/

Projekt bez tytułu(3)(1)

Monika litwin

Wirtualna Asystenta, Minimalistka.
Piszę na temat technicznej obsługi biznesu online, organizacji domowego biura oraz mądrej pracy zdalnej.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry